דוח המכיל דוחות כספיים לצד דוחות מילוליים
על מנת להמשיך וליהנות מקבלת התקציבים המאפשרים את פעילות העמותה, יש להקפיד על הגשת דיווח שנתי לרשם העמותות מדי שנה ובזמן. משרד רואי החשבון פרוינד את פרוינד מסייע לכם בהכנת הדוח, על כל היבטיו.
תדע כל עמותה בישראל
כל עמותה רשומה בישראל מחויבת להגיש מדי שנה דוח לרשם העמותות. ללא הגשת דוח זה או אי הגשתו בזמן עלולה העמותה להסתכן בעצירה ואף איבוד התקציבים המאפשרים את המשך פעילותה, כמו גם בעיות נוספות. הדוח השנתי כולל מספר דוחות כספיים ומסמכים פיננסיים אותם יש להגיש בליווי דוח מילולי, אשר נועד להעניק לרשם העמותות מידע רב ומפורט יותר על פעילות העמותה.
דוח פיננסי
על מנת להמשיך וליהנות מאישור ניהול תקין, כל עמותה מחויבת להגיש מדי שנה לרשם העמותות, לרשויות המס וגופים נוספים הרלוונטיים עבורה דוח שנתי המעיד על פעילותה הכלכלית של העמותה לאורך השנה המדווחת. בין הדוחות המחויבים בהגשה ניתן למנות:
• מאזן– כמו בעסקים וחברות פרטיות, כל עמותה מחויבת להגיש דוח מאזן מבוקר על ידי רואה חשבון. הדוח מפרט על מצב החברה, תוך השוואה בין הנכסים והכספים העומדים לרשותה אל מול התחייבויותיה בהווה ובעתיד.
• טפסי 1215– הגשת טפסים אלו הינה הכרחית לצורך חידוש אישורי המס של העמותות. טפסים אלו כוללים אישור ניכוי מס במקור, אישור ניהול ספרים ועוד.
דוח מילולי
בנוסף לדוחות הפיננסיים, כל עמותה מחויבת בהגשת דוח שנתי מילולי אשר מספק לרשם העמותות מידע נוסף לגבי פעילות העמותה ולהשלים את המידע אשר נעדר מן הדוחות הפיננסיים. משרד רואי החשבון פרוינד את פרוינד מלווה לא מעט עמותות בשלבי הכנת הדוח השנתי, הן הפיננסי והן המילולי, אך חשוב לציין כי האחריות לכתיבת הדוח המילולי מוגדרת על פי חוק העמותות כאחריותם של חברי הועד המנהל. לאור זאת, הצוות המקצועי במשרדנו מסייע בכתיבה נכונה של הדוח, אך אינו יכול לעשות זאת בעצמו.
דוח שנתי מילולי חייב להכיל תיאור מקיף על פעילות ומטרות העמותה, על דרכי הקידום של מטרות אלו במהלך שנת הפעילות וכמובן על עלותן, על הספקים ונותני השירותים השונים עימם התקשרה העמותה ובאיזה היקף, על ניצול כספי התרומות שהועברו לעמותה ועוד. מטרת הדיווח המפורט היא לאפשר לרשם העמותות לבחון אי- דיוקים שעלולים להתגלות תוך השוואה בין הדוח המילולי לזה הפיננסי, אשר עלולים לרמז על פעילות לא חוקית של העמותה.
אל תנסו את זה בבית
הגשת דוח שנתי באופן עצמאי, ללא סיוע מקצועי של רואה חשבון מלומד ומנוסה עלולה להוביל את העמותה במהירות אל סיום פעילותה. מאחר וכל תקציבי העמותה תלויים בעיקר (אם לא רק) באישור הניתן מטעם רשם העמותות, הגשת דוחות מעוררי חשד או דוחות אשר אינם תואמים זה את זה, עלולה לעכב או לבטל את אישור הניהול התקין של העמותה, אשר לא רק מאפשר קבלת תקציבים מן המדינה אלא גם מהווה לרוב קריטריון לקבלת תרומות מגופים פרטיים.
משרד רואי החשבון פרוינד את פרוינד מתמחה בהגשת דוח שנתי לרשם העמותות, ולראיה העמותות הרבות אותן אנו מלווים כבר שנים. אם אתם עומדים בפני הגשת דוח שנתי, צרו קשר ונשמח לסייע לכם להמשיך ולסייע גם לאחרים.
לקריאה נוספת – דוח שנתי למס הכנסה