תשלום שוטף לאורך כל השנה. ומה קורה בסופה?
כל עסק מחויב לפתוח ולנהל תיק ניכויים במס הכנסה. העסק גם חייב להעביר, לאורך כל השנה, תשלום למס הכנסה עבור רווחיו השנתיים. איך זה מסתדר? משרד רואי החשבון 'פרוינד את פרוינד' עם התשובות.
מס הכנסה לא מחכה
כל עסק, קטן או גדול ככל שיהיה, מחויב לשלם מס למס הכנסה בעבור רווחיו השנתיים. רווחים שנתיים, כפי שמרמז שמם, מחושבים בסוף כל שנת כספים ולא קודם לכך, ומדווחים למס הכנסה במהלך השנה העוקבת לה. משמעות הדבר היא כי רק לאחר הכנה והגשה של הדוח השנתי ניתן לחשב את הסכום המדויק אותו חייב העסק לרשויות המס.
עם זאת, רשויות המס אינן מעוניינות לחכות שנה על מנת לקבל את התשלומים השוטפים המגיעים להן, ולכן עבור כל עסק מבוצעת הערכה לגבי רווחיו העתידיים המשמשת לקביעת אחוזי מקדמות המס שישולמו לאורך השנה. תשלום מס הכנסה במקדמות מס הינו תשלום חד חודשי או דו חודשי, כאשר התשלום עבור כל שני חודשים יבוצע באמצע החודש העוקב (לדוגמא: תשלום דו חודשי עבור חודשים ינואר- פברואר ישולם עד ל- 15 בחודש מרץ וכן הלאה).
אחוזים משתנים
קביעת אחוזי תשלום המס עבור כל עסק נעשית ברוב המקרים על פי הרווח השנתי עליו דווח בשנה הקודמת. בשיטה זו, אחוזי המס ששולמו עבור הרווח המדווח יהיו האחוזים אותם יידרש העסק לשלם במקדמות המס. במקרים בהם מדובר בשנת הפעילות הראשונה של העסק נקבעים אחוזי המקדמות על פי פרמטרים שונים.
חשוב לציין כי במידה ואחוז המקדמות שנקבע עבור העסק נראה לכם גבוה מדי וחסר אחיזה במציאות, ניתן להגיש ערעור למס הכנסה בבקשה להקטין את אחוז המקדמות או אף לבטל את תשלום המס המוקדם.
בסוף זה חוזר אליכם
תשלום מוקדם למס הכנסה אינו מעיד על תשלום עודף או חלקי עבור רווחיו השנתיים של בית העסק. חישוב המס המדויק יעשה כאמור לאחר הגשת הדוח השנתי, המדווח על רווחי העסק בשנה החולפת. בהתאם לכך, תתבקשו או לשלם תשלום נוסף בגין הפער שחושב או לחילופין לקבל החזר עבור סכומים עודפים אותם שילמתם במהלך השנה. לעומת זאת, אי תשלום של מס בזמן יוביל תמיד להגדלת החוב, בין אם בשל קנסות שיוטלו על בית העסק ובין אם בשל הריבית הצבורה של החוב.
עושים הכל בשבילכם
משרד רואי החשבון 'פרוינד את פרוינד' מסייע בכל הקשור לתשלומי המס. ראשית, אנו אחראים על פתיחת תיק העסק במס הכנסה. ללא תיק זה לא יקבע עבורכם אחוז התשלום ולא ישלח אליכם פנקס מקדמות באמצעותו ניתן לבצע את תשלומי המס. במידה ולא יתקבל בידיכם הפנקס עד לחודש מיום פתיחת התיק נדאג לפנות למס הכנסה לסידור הנושא.
בעת הצורך, משרדנו מגיש ערעורים למס הכנסה בנוגע לאחוזי תשלום מס כפי שנקבעו עבור בית העסק, במטרה להקטינם ואף להביא לביטולם. כמו כן, מדי שנה נפיק עבורכם דוחות כספיים על רווחי החברה אשר משקפים באופן בהיר וכנה את הכנסות החברה, במקביל לדאגה כי העסק יזכה לקבל החזרי מס גבוהים ככל הניתן עבור המוקדמות ששולמו.
לקריאה נוספת – עוסק פטור